woensdag 9 december 2015

GSM probleem EPP (Picanol-abonnement)

Een groot aantal werknemers die zijn aangesloten bij het voordelige GSM-abonnement van de Picanol Group, ontvingen GISTEREN een SMS van Proximus...
Er werden TWEE soorten SMS verstuurd.

Boodschap 1 =
"de personeelsdienst van Picanol werd op de hoogte gebracht van een openstaand saldo ifv uw Proximus MAAE nummer. Om verdere stappen te vermijden, bel Proximus op het gratis nummer 6000"
 
Boodschap 2 =
"In opdracht van Picanol zal op 11/12 uw nummer omgezet worden van MAEE naar Pay & Go."

Als ACV namen we contact op met Proximus en de verantwoordelijken voor het EPP programma en vroegen om verduidelijking...

Concreet kwamen we tot de vaststelling dat zij zelf niet goed weten aan wie ze nu allemaal zo'n SMS hadden verstuurd!!!!
De boodschap 1 ivm een openstaand bedrag zou gaan over "een nog openstaand bedrag, waarschijnlijk van het moment van aansluiting dat nog niet werd aangerekend".
Op vraag naar verduidelijking hoe het kan dat dit pas NU boven water kwam, antwoord men dat men blijkbaar nu pas een update uitvoerde.
Ik maakte de afspraak met de verantwoordelijke dat er NU niet wordt betaald tot men effectief een duidelijke factuur kan tonen met wat voor wanneer nog zou moeten worden betaald. Deze worden binnenkort bezorgd. 
Men neemt hier voorlopig geen stappen naar afsluiten van het abonnement.

Wat betreft de boodschap 2, zou dit gaan "over mensen die NIET meer zijn tewerkgesteld in de firma en dus niet meer zouden kunnen genieten van dit voordeel."
Ook hier stelde ik dat dit niet voor iedereen klopt omdat verschillende werknemers, hun echtgenote of kinderen zo'n SMS ontvingen terwijl men hier toch nog IS tewerkgesteld...
Ook hier vraag om alles ON-hold te zetten tot alles duidelijk is...

IK hou u verder op de hoogte maar voorlopig hoeft niemand zich ongerust te maken. Er worden na onze tussenkomst geen Abonnementen stopgezet...

tot uw dienst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten